- De marketing- en salesprocessen binnen Zegro professionaliseren.
Ruim 45 jaar geleden werd familiebedrijf Zegro opgericht. Zegro is een puur Rotterdamse groothandel voor de horeca en grootverbruikers. Met een persoonlijke en klantvriendelijke manier van zaken doen, verzorgt Zegro al jaren de bevoorrading van horecagelegenheden in regio Rotterdam. Met hart voor de horeca maakt Zegro samen met haar partners en klanten ambities waar.
Ondanks de succesvolle formule bevindt de groei van Zegro zich nog niet op het gewenste niveau. Er liggen nog veel onbenutte kansen op het gebied van marketing en sales. Zo werd er tot 2 jaar terug minimaal gebruik gemaakt van marketing. Daarom hebben we samen met Zegro aan drie uitdagingen gewerkt:
Lees ons e-book en ontdek hoe je een toekomstbestendige marketing en sales organisatie kunt opbouwen. In dit e-book geven we je een exclusief voorproefje van onze unieke aanpak.
De marketingactiviteiten van Zegro konden nog flink uitgebouwd worden. Daarom hebben we een inventarisatie gemaakt van de benodigde onderdelen en deze samen met het marketingteam stuk voor stuk opgezet en ingericht. Hierbij zijn onder andere de website, marketingkanalen en processen aangepakt.
Met de relevante kanalen tot Zegro’s beschikking konden marketing- en leadgeneratiecampagnes worden opgezet en uitgevoerd. Er zijn succesvolle campagnes uitgevoerd voor het werven van nieuwe klanten, het enthousiasmeren van bestaande klanten, het vergroten van het bereik onder de doelgroep en het in de markt zetten van nieuwe diensten. Ook is er aandacht besteed aan de klant van de toekomst, door de kookwedstrijd Next Gen. Chef of Rotterdam te organiseren in samenwerking met de Buik Agency.
De uitgevoerde campagnes hebben er tevens voor gezorgd dat de marketingafdeling haar investering heeft terugverdiend. De omzet die is gegenereerd dankzij de activiteiten van marketing, hebben een positief rendement opgeleverd. Dit betekent dat de marketingafdeling succesvol is getransformeerd. Nu is het zaak om dit vast te houden en de campagnes nog verder uit te bouwen.
Om de inspanning van marketing ook daadwerkelijk te laten converteren, is een efficiënt salesproces nodig. Op dit moment is dit salesproces niet geheel inzichtelijk en is de fase van leadopvolging tot tevreden klant nog niet voorspelbaar. Daarom is het belangrijk om het salesproces in kaart te brengen en de nodige optimalisaties door te voeren, zodat de door marketing aangeleverde leads vlekkeloos worden opgevolgd door sales tot aan het tekenen van de offerte. Om dit te realiseren zullen we onder andere een nieuwe (pre)sales module implementeren binnen het bestaande CRM systeem en de salesprocessen onder de loep nemen.
—
FINANCIEEL DIRECTEUR ZEGRO
De afgelopen 2 jaar hebben we mooie resultaten mogen realiseren voor Zegro. Een greep uit de verworven resultaten tot nu toe:
"*" geeft vereiste velden aan
Download de complete case via het formulier en ontdek meer over onze aanpak voor Zegro en de resultaten die we behaald hebben.
3011 AG Rotterdam
Coolsingel 104
"*" geeft vereiste velden aan